Monday 25 January 2016

德国酥饼


还记得去年好多人制作了许多很可爱的绵羊造型德国酥饼
听了很多人在我耳边说很好吃 入口即化 很香等
没想到这款酥饼果然好吃得
轮不到我吃就没了

今年
决定自己动手试一试猴子造型德国酥饼


这小可爱真的很可怕
除了非常考验我的耐性 我可怜的腰和肩膀都僵硬了

面团的绵度
真的又爱又恨

再怎么困难
只要想到家里小侄儿小侄女兴奋的样子
我拼了


每一粒巧克力球都确保维持在4克以避免烘烤时发太大
每一个过程都仔仔细细认认真真的做

5小时才做了120粒
这样的龟速
在还没有孩子的阻扰下
我非常享受


大家整整齐齐入伍了


德国酥饼

工具:心形模具
            牙签

{材料}
无盐牛油 125g
糖粉 40g
马铃薯粉 125g
低筋面粉 70g
可可粉 (随自己喜欢的色度加入}

{装饰}
巧克力粒
黑芝麻

{做法}
1. 把冷藏冰箱的牛油切成小块状。
2. 筛入糖粉。
3. 用搅拌器先稍微自行混合牛油和糖粉以避免糖粉飞溅。
4. 以低速搅拌牛油和糖粉至柔软。
5. 筛入马铃薯粉和低筋面粉。
6. 使用塑料刮刀拌匀后,稍微取出一下部分作为脸部装饰作用。
7. 剩下的面团加入筛过的可可粉。
8. 使用塑料刮刀拌匀即可。


This post is link at Yen from GoodyFoodies, Diana from The Domestic Goddess Wannabe and Zoe from Bake for Happy Kids plus Cook and Celebrate: CNY at here.

8 comments:

  1. Yeeee....these are so cute! ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, is cute but challenging.. haha~

      Delete
  2. Hi Nana,
    Not only kids, adults love these cutie German cookies too !

    ReplyDelete
  3. Nana,祝福您新春愉快。
    您真的好棒哦!作品太美丽吸引认了。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joceline,我也提早祝你新年快乐~
      我真的好需要多多向你学习,你经营的部落格和所有的作品都令我好佩服,真不简单~~

      Delete
  4. Hi Nana,

    Nice to know you via Cook and Celebrate! Thanks for linking your post with us.

    These monkey cookies are so cute! You are very creative shaping the popular German cookies in these cuties!

    Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Zoe,

      My pleasure to join ur activity, hope to learn more from you and other bakers in the future:)

      Delete